Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Záporná elektroda olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Opravil, Petr ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá snížením degradačních procesů elektrod olověných akumulátorů v režimu částečném stavu nabití při použití v hybridních elektronických vozidlech. Jsou zde nejdříve prostudovány úložiště elektrické energie, pohony hybridních automobilů a olověné akumulátory. V praktické části dochází k výrobě experimentálních článků, které jsou následně využiti na experimenty zajišťující neustálý stav částečného nabití. Zjišťuje se vliv silanizovných skelných vláken obsažených v elektrodách na snížení degradace článků.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This bachelors thesis is focused on technologies used for storing electric energy in electric vehicles. The first chapter deals with history of technologies for electric energy storing and their use in early electric vehicles. It continues by description of electric vehicles that were occasionally produced through the 20th century, up to 1990s when this technology became attractive again. The following chapter describes types of electric cars and gives us examples of currently produced cars. The third part deals with technologies used in present and recent past. Subsequently, in the last chapter, there are introduced technologies which might be sufficient substitution to current systems or even to conventional combustion engines in future.
Vliv přítlaku v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Svoboda, Marek ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou často dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.
Zkoumání vlivu velikosti aditiv záporné aktivní hmoty na životnost olověného akumulátoru
Mikoláš, Jiří ; Novák, Vítězslav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Úkolem výzkumných prací je studium a minimalizace nových mechanismů poruch u olověného akumulátoru pro hybridní elektrické vozy. Ty vznikají v režimu PSoC (Partial State of Charge) a souvisí s nevratnou sulfatací především záporných elektrod. Jako jedno z řešení předcházení sulfataci záporné elektrody se jeví použití příměsí v záporné aktivní hmotě. Ve zkoumaných elektrodách je ověřován vliv uhlíku, oxidu titaničitého a oxidu křemičitého o velikosti zrn řádově nanometrů.
Aplikace ultrakapacitorů v dopravních systémech
Kalina, Emil ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá relativně novými součástkami umožňujícími akumulaci elektrické energie - ultrakapacitory. Zaměřuje se na jejich aplikaci v dopravní technice - v elektrických vozidlech nezávislé trakce. Byl navržen a ověřen systém ultrakapacitor + DC/DC přizpůsobovací měnič, jehož řízení novým způsobem velmi příznivě modifikuje časový průběh proudu trakčního akumulátoru během jízdního cyklu. Navržené zapojení ultrakapacitoru a DC/DC měniče zakomponované do struktury pohonu experimentálního elektrického vozidla s asynchronním motorem přispělo ke zvýšení dojezdu cca o 16% (zjištěno experimentálními zkouškami). Toho bylo dosaženo zejména omezením odběru proudových špiček z akumulátorové baterie, a také zefektivněním ukládání energie získané při rekuperačním elektrodynamickém brzdění vozidla. Jádrem systému je řízení přizpůsobovacího měniče za účelem aktivní filtrace proudu akumulátoru na jeho dlouhodobou střední hodnotu tj. odstranění proudových (výkonových) špiček způsobených akcelerací z nenulové počáteční rychlosti nebo rekuperačním brzděním. Toto je realizováno podřízenou proudovou smyčkou. Té je ještě ovšem nadřazena napěťová regulační smyčka, která nastavuje z dlouhodobého hlediska napětí ultrakapacitoru na vhodnou velikost - nepřímo úměrnou rychlosti vozidla. Tak je zajištěn vhodný energetický management ultrakapacitoru. Dále byly ověřeny vlastnosti souboru ultrakapacitorů, a shrnuty a kriticky zhodnoceny metody pro omezení vlivu rozdílnosti kapacit při sériovém zapojení.
Vliv skelných vláken na životnost olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel
Tobolák, Jakub ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku olověných akumulátorů užívaných v hybridních elektrických vozidlech. Tyto akumulátory pracují v režimu částečného nabití, což s sebou přináší problematiku s předčasnou ztrátou kapacity. Úkole, je prověřit vliv skelných vláken, jako možných aditiv do aktivních záporných elektrod těchto článků za účelem prodloužení jejich života. V textu je popsána problematika hybridních elektrických vozidel, olověných akumulátorů a dalších elektrochemických zdrojů.
Vliv příměsí v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla.
Svoboda, Marek ; Bača, Petr (oponent) ; Bilko, Radek (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací především záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.
Záporná elektroda olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Opravil, Petr ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá snížením degradačních procesů elektrod olověných akumulátorů v režimu částečném stavu nabití při použití v hybridních elektronických vozidlech. Jsou zde nejdříve prostudovány úložiště elektrické energie, pohony hybridních automobilů a olověné akumulátory. V praktické části dochází k výrobě experimentálních článků, které jsou následně využiti na experimenty zajišťující neustálý stav částečného nabití. Zjišťuje se vliv silanizovných skelných vláken obsažených v elektrodách na snížení degradace článků.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This bachelors thesis is focused on technologies used for storing electric energy in electric vehicles. The first chapter deals with history of technologies for electric energy storing and their use in early electric vehicles. It continues by description of electric vehicles that were occasionally produced through the 20th century, up to 1990s when this technology became attractive again. The following chapter describes types of electric cars and gives us examples of currently produced cars. The third part deals with technologies used in present and recent past. Subsequently, in the last chapter, there are introduced technologies which might be sufficient substitution to current systems or even to conventional combustion engines in future.
Vliv skelných vláken na životnost olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel
Tobolák, Jakub ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku olověných akumulátorů užívaných v hybridních elektrických vozidlech. Tyto akumulátory pracují v režimu částečného nabití, což s sebou přináší problematiku s předčasnou ztrátou kapacity. Úkole, je prověřit vliv skelných vláken, jako možných aditiv do aktivních záporných elektrod těchto článků za účelem prodloužení jejich života. V textu je popsána problematika hybridních elektrických vozidel, olověných akumulátorů a dalších elektrochemických zdrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.